14.47 O pogodbi o izvedbi javnega naročila
Odvetnica Miriam Seliškar
Že pred leti me je starejši kolega z enim stavkom opozoril na najpomembnejšo stvar pri pisanju (!) pogodb: dokler je med pogodbenima strankama vse v redu, so vredne točno toliko kot papir in črnilo, ki smo ga porabili. Ko pogodbeni stranki naletita na težavo, je pomembno, kje in kako stoji vsaka posamezna vejica. Saj veste: pomilostiti ne ustreliti!
Osnovne elemente pogodbe določa v slovenski zakonodaji Obligacijski zakonik (Uradni list RS, št. 97/07 – UPB, 64/16 – odl. US in 20/18 – OROZ631; v nadaljnjem besedilu: OZ). Vsaka pogodba mora vsebovati ti. razpoznavne znake: opredeljene morajo biti pogodbene stranke, predmet, zapisana pogodbena vrednost, določena morajo biti pravila za morebitne spremembe pogodbe – sklenitev dodatkov. Vsekakor morajo predstavniki pogodbenih strank le-to tudi podpisati in, če je primerno, žigosati. In ja, elektronski podpis pogodbe je v celoti enakovreden klasičnemu podpisu.
Če bi pri sestavi pogodb lahko upoštevali le zapisane elemente, bi dokumenti ne imeli več kot dve, tri strani. Žal se zgodba tukaj ne konča, sploh ne pri pogodbah, ki se sklepajo v postopkih oddaje javnih naročil.
Zakon o javnem naročanju (Uradni list RS, št. 91/15, 14/18, 121/21, 10/22, 74/22 – odl. US, 100/22 – ZNUZSZS, 28/23 in 88/23 – ZOPNN-F; v nadaljnjem besedilu: ZJN-3) v četrtem odstavku 67. člena določa obvezne sestavine pogodb, ki se sklepajo kot rezultat izvedenega postopka oddaje javnega naročila, in sicer: dejanska vrednost celotnega javnega naročila, rok veljavnosti in ti. razvezni pogoj. Prav tako je potrebno pri pripravi pogodbe o javnem naročilu upoštevati določbo 95. člena ZJN-3, ki ureja pravila sprememb med veljavnostjo le-teh.
Pogodbe o javnih naročilih se razlikujejo predvsem zaradi predmeta javnega naročila – dobava blaga ali izvedba storitev ali izvedba gradnje. Povsem nesmiselno je npr. v pogodbo za izvedbo javnega naročila dobave blaga zapisati pravila o prenosu pravic intelektualne lastnine, prav tako v pogodbi o izgradnji določenega objekta nimajo kaj iskati določila o dnevnem prevzemu in reklamacijah, saj področna zakonodaja pravila ureja drugače.
Postopki javnega naročanja v določenih primerih vključujejo pogajanja, a le glede posebej zapisanih elementov postopka. ZJN-3 določa, da se podpisana pogodba ne sme bistveno razlikovati od…