1.1.8.6 Zaupnost (35. člen ZJN-3)
Prof. dr. Andreja Primec, Univerza v Mariboru, Ekonomsko-poslovna fakulteta
Že iz poimenovanja postopkov, s katerimi naročniki, poenostavljeno rečeno proračunski uporabniki, zagotavljajo svoje potrebe po blagu, storitvah in gradnjah, je razvidno, da je prevladujoče načelo v teh postopkih načelo javnosti (transparentnosti). Kar je razumljivo, saj se na ta način omogoči širši družbeni skupnosti vpogled v porabo javnih sredstev, Po drugi strani pa se s transparentnostjo podatkov o javnih naročilih (predmetu, obsegu, pogojih za sodelovanje, merilih) pritegne širše število zainteresiranih oseb za udeležbo v teh postopkih, kar omogoča izvajanje drugih načel javnega naročanja: načela gospodarnosti, učinkovitosti in uspešnosti, načela zagotavljanja konkurence med ponudniki, itd.
Načelo zaupnosti ima v postopkih javnega naročanja povsem nasprotno vlogo. Njegova naloga je, da določene, najbolj občutljive podatke sodelujočih, ki se razkrijejo v postopkih javnega naročanja, ohranja skrite javnosti. Da pa ne bi prihajalo do zlorab, ZJN-3 določa, katere podatke mora naročnik varovati in jih ne sme razkriti. To so poslovne skrivnosti ter osebni in tajni podatki.
Poslovna skrivnost ponudnikov
Ker so ponudniki oziroma kandidati v postopkih javnega naročanja praviloma gospodarski subjekti, mora naročnik v prvi vrsti varovati njihove poslovne skrivnosti. To so podatki, ki jih je predložil…