Danes je 21.11.2024

Input:

Sprememba pogodbe o izvedbi naročila

25.4.2019, , Vir: Verlag DashöferČas branja: 6 minut

6.2 Sprememba pogodbe o izvedbi naročila

dr. Andreja Primec

ZJN-3 uvaja pomembno novost, spremembo pogodbe o izvedbi javnega naročila po njeni sklenitvi. Do uveljavitve ZJN-3 je bilo spreminjanje pogodbenih pogojev, kar bi hkrati pomenilo poseganje v razpisno dokumentacijo, nedopustno, razen če je naročnik v ta namen izvedel nov postopek javnega naročanja. To je v praksi povzročalo obilico težav, saj naročnik v fazi izvajanja postopka javnega naročanja, pogosto ni mogel predvideti vseh okoliščin, ki so se zgodile naknadno in ki so bistveno posegle v pogodbeno razmerje. To je bilo še posebej izrazito v primeru gradenj.

ZJN-3 je posege v izvedbeno fazo javnega naročanja uredil in določil primere (v 1. odst. 95. člena), v katerih je spreminjanje prvotno določenih pogodbenih določil odslej pravno dopustno. Izven zakonsko predvidenih primerov mora naročnik izvesti nov postopek javnega naročanja.

Pogodba o izvedbi javnega naročila in okvirni sporazum se tako lahko spremenita (brez novega postopka javnega naročanja) v naslednjih primerih:

- možnost spremembe pogodbe mora biti predvidena že v prvotni dokumentaciji, v jasnih, natančnih in nedvoumnih določbah o reviziji, ki lahko vključujejo določbe o reviziji cen, ali opcijah;

- potreba po dodatnih gradnjah, storitvah ali blagu, ki jih izvede prvotni izvajalec, če so potrebne, čeprav niso bile vključene v prvotno javno naročilo, in če zamenjava izvajalca ni mogoča zaradi z ekonomskih ali tehničnih razlogov in bi naročniku povzročila velike nevšečnosti ali precejšnje dodatne stroške, pod pogojem, da vrednost sprememb ne presega 30 odstotkov prvotne pogodbene vrednosti;

- potrebnih sprememb naročnik kljub skrbnosti ni mogel predvideti, zaradi njih pa se splošna narava javnega naročila ne bo spremenila;

- zamenjava prvotnega izvajalca z novim izvajalcem, če to omogočajo nedvoumne določbe o reviziji, ali da ga nasledi drug gospodarskih subjekt, ki izpolnjuje zakonske zahteve in naročnikove pogoje za sodelovanje, po prestrukturiranju podjetja, vključno s prevzemom, združitvijo, pripojitvijo ali insolventnostjo, če to ne vključuje drugih bistvenih sprememb javnega