Danes je 21.12.2024

Input:

Javno naročanje v praksi 2/2024

18.10.2024, Vir: Verlag DashöferČas branja: 5 minut

Spletna klepetalnica, 18. 10. 2024. Odgovarjala je odvetnica Miriam Seliškar.

PDF lahko prenesete tukaj.

V fazi zbiranja ponudb je bilo ugotovljeno, da podizvajalec A izpolnjuje izločitveni razlog zaradi neplačanih davkov. Naročnik je od ponudnika – glavnega izvajalca –zahteval zamenjavo tega podizvajalca. Ponudnik je nominiral podizvajalca B, ki je izpolnjeval vse pogoje. Sedaj želi izvajalec za isto naročilo ponovno nominirati podizvajalca A, ki sedaj izpolnjuje vse pogoje in ima na dan vloge izvajalca za nominacijo plačane vse davke. Izvajalec želi zamenjati izvajalca B z izvajalcem A.
Ali sme oziroma ali mora naročnik dopustiti nominacijo podizvajalca A?
Ali ima podizvajalec B še kakšno pravno varstvo razen tožbe izvajalca in naročnika?

Glede zamenjave podizvajalca v času po podpisu pogodbe, tj. v fazi izvajanja le-te, je treba upoštevati 94. člen ZJN-3, ki v 4. odstavku določa, kdaj lahko naročnik zavrne predlagano zamenjavo podizvajalca. V opisanem primeru zakonskega temelja za zavrnitev podizvajalca ni, vsekakor pa natančno preverite, ali ni morda šlo za »izigravanje« določb razpisne dokumentacije.

Sklenjeno imamo pogodbo, javno naročilo male vrednosti za dobavo gospodinjskega plina UNP, določena fiksnost cen. Na podlagi državnega Sklepa o višini okoljske dajatve za onesnaževanje, nam je dobavitelj napovedal dvig cen zaradi povišanja postavke za eko takso. Iz dosedanjih 17,3 EUR bi dvignili na 30,85 EUR. Skladno s Sklepom vlade se torej cena zviša na več kot 0,4 EUR na liter. Ob dejstvu, da je enkratno naročilo cca 10.000 litrov predstavlja ta cena za nas krepko